4-5 facebook twitter home

Groep 3/4

Dit is de groep van juf Annemieke en juf Janneke,
schooljaar 2018-2019

Schoenmaatjes
2 november. Samen knutselen aan de schoenmaatjes
schoenmaatjes

Gastles Wonen
Altijd leuk, een gastles!
Vandaag bezoek van Claudia. Zij wist ons van alles te vertellen over wonen.
We werken aan het thema wonen. Een maquette maken, de plattegrond van Aalst bekijken en samen bouwen. Heel leuk en leerzaam.
Bedankt voor je komst Claudia!
wonen

Kinderboekenweek 2018 Thema "Kom erbij"!
12 oktober. Een thema waarin vriendschap centraal stond. En natuurlijk boeken over vriendschap!
Lezen#samenlezen#samenspelletjesspelen#echteenleukthema#
opnaarkinderboekenweek2019#wijhebbenernualzinin!
afsluiting

3 oktober. Vandaag hebben wij met de hele school de opening van de KBW in de hal gehad. We hebben met elkaar het lied Kom erbij! gezongen en twee van onze dans-talentjes stonden ook zo op het podium om mee te dansen en te zingen.
Na deze gezamenlijke opening in de hal, hebben alle leerlingen het "Vriendjesspel" gespeeld: Op de zoekkaart van de kinderen stond bijvoorbeeld Pippi Langkous en ergens in of om de school hing een plaat van Tommie en Annika. Deze moesten dan bij elkaar gevonden worden!
Wat hebben we daar van genoten om zo met elkaar op zoek te gaan en elkaar ook te helpen, want dat doen vrienden.
kbw

Vandaag is de Kinderboekenweek met als thema Kom erbij! van start gegaan.
De komende 1,5 week zijn wij extra bezig met boeken. Wij zijn namelijk met elkaar tot de ontdekking gekomen dat je b.v voorlees-, prenten-, lees-, strip- en informatieve boeken hebt. Wij nemen ook allemaal ons favoriete boek mee naar school en zetten dit boek dan bij de juiste groep op de vensterbank. We lezen er een stukje uit voor en vertellen elkaar waarom wij juist dit een leuk boek vinden.
Lezen is zooo leuk!! Ook samen.
kom-erbij

Schaduw
18 september. We hebben eerst in de klas geŽxperimenteerd met zaklampen. Waar zie je de schaduw van b.v. een dino? Wat gebeurt er als je de zaklamp beweegt? Daarna zijn we naar buiten gegaan om onze eigen schaduw te bekijken. Om 13.00 uur tekenden we onze eerste schaduw. Toen we tegen half 3 weer buiten waren en op dezelfde plaats gingen staan bij onze schaduw, zagen we dat de nieuwe schaduw verplaatst was.
Wij weten nu hoe dit komt!
En wij weten nu hoe dit komt!
schaduw

Tijd
We zijn bezig met alles wat te maken heeft met tijd. Dus ook met dag en nacht, zon en schaduw.
Jan heeft voor ons een boek geschreven waar het op de kaft dag en nacht is!
tijd

Spelling
18 september. Wij hebben vandaag de strategieŽn van spelling buiten nog een keer geoefend voor ons dictee.
spelling

In het teken van dieren
11 september. Ons thema staat in het teken van dieren. Wat doen dieren, waar wonen de dieren. Welke dieren komen nou eigenlijk allemaal uit een ei? We hebben in boeken en tijdschriften gekeken en zijn er ook op uit geweest! We werden in het dierenpark verrast door 3 hangbuikzwijntjes in het park en torretjes onder de heg. Weer eens wat anders, een les in de buitenlucht!
dieren

Vandaag een mindmap over dieren gemaakt. En elkaar trots laten zien wat we er van weten en hoe we het gedaan hebben!
mindmap

Eerste schooldag
20 augustus. Wij proosten op het nieuwe schooljaar!
eerste-schooldag

Pad
Tijdens het buitenspelen zien we een pad. We bekijken eerst van dichtbij hoe de pad eruit ziet om hem vervolgens weer vrij te laten. We zien hem weg huppelen.
pad

Start nieuw schooljaar
29 augustus. We zijn weer goed van start gegaan. De eerste weken werken we veel aan het vormen van een groep. Hierbij horen ook de vertrouwensoefeningen van de kanjertraining. Wie durft zich blind te laten leiden over een moeilijk parcours?
Wij wel!
En ook oefenen we het samenweken met samen bouwen en samen een kunstwerk maken!
nieuw schooljaar

Geluid
Van de week hebben wij een les over geluid gehad. We hebben geŽxperimenteerd met een blikjestelefoon maar ook geluisterd naar verschillende klankkasten. En zo kwamen we er achter dat wij talentjes in de klas hebben die namelijk al echt geluid uit een viool krijgen!
Hoe leuk is dat?
geluid

feeder stroom